Tekerlekli sandalyesi arızalanan vatandaşlar, belediyenin 153 İstek ve Şikâyet Hattı ya da diğer başvuru kanallarından talepte bulunabiliyor. Başvuru sonrası, teknik personel arıza yerinde inceleme yapmak üzere vatandaşın adresine ya da acil durumlarda bulunduğu yere yönlendiriliyor. Sandalyede yerinde yapılabilecek onarımlar, teknik personelin değerlendirmesi sonrasında hemen gerçekleştiriliyor. Daha büyük bir arıza ya da parça değişimi gereken durumlarda ise tamir işlemleri Kapaklı Tekerlekli Sandalye Tamir Atölyesi’nde tamamlanıyor. 

Tamiri mümkün olmayan ya da yüksek maliyetli durumlarda vatandaşın ekonomik durumu sosyal hizmet uzmanları tarafından değerlendiriliyor. Hazırlanan rapor, belediye Değerlendirme Kurulu’na sunularak uygun bir çözüm üretiliyor. Onarımı tamamlanan sandalyeler, teslim tutanağı ile vatandaşa teslim ediliyor. 

Tamir süreci boyunca, vatandaşların günlük yaşamlarının aksamasını önlemek amacıyla geçici olarak manuel bir tekerlekli sandalye veriliyor. Kendi sandalyelerinin onarımı tamamlandıktan sonra geçici sandalye geri alınıyor. Bu uygulama, tekerlekli sandalyesi olmadan dışarı çıkma imkânı kalmayan bireylerin günlük yaşamlarına devam edebilmelerini sağlıyor. 

“Puntila Ağa ve Uşağı Matti” turneye çıkıyor “Puntila Ağa ve Uşağı Matti” turneye çıkıyor

Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi, Tekerlekli Sandalye Tamir Atölyesi hizmeti ile tekerlekli sandalye kullanan bireylerin günlük yaşamlarına destek olmayı ve karşılaştıkları sorunlara çözüm üretmeyi amaçlıyor. Bu hizmetten faydalanmak isteyen vatandaşlar, 153 İstek ve Şikâyet Hattı üzerinden başvuruda bulunabilir. 

Editör: Berke ÖZEN