Eğitim sistemi geçmişten günümüze tüm ülkelerin özellikle çok gelişmiş ülkelerin önem verdiği konudur.
Ülkemizde eğitim sisteminin güçlenmesine yönelik ilk adımı Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 5. Yılının ardından 1 Kasım 1928 tarihinde Atatürk önderliğinde yeni Türk harflerinin kabulüyle atılmıştır.
Bu tarihten önce kullanılan Osmanlıca dili Arapça, Farsça kelimelerin kullanıldığı anlaşılması güç bir dildi.
Yeni Türk alfabesinin kabulüyle halk birbirini daha iyi anlamaya başladı. Bu sayede eğitim öğretim güçlendi. Eğitimin öğretimin güçlenmesi ülkemizin bilim sanat kültür ve her alanda ilerlemesine vesile oldu.
Uzmanların yorumlarına bakacak olursak yabancı kitapların Türkçe’ye çevrilmesiyle ilerleme süreci akıl ve bilim çağı 1970 yıllarında zirve yaptı. Nedense 1970, 1980, 1990 sonrası ve devamında 2000 derken eğitim öğretim zayıfladı. Günümüzde maalesef uluslararası araştırmalarda ülkemizin eğitim öğretim seviyesinin gerilediği tespit ediliyor. Devletin maaş politikaları, gerekli yatırımları tam anlamında insana yapmaması, sürekli değişen sistem gibi sebeplerden sürekli bahsedilir.
Bilinçli veliler, çocuklarına en iyi eğitimi almaları için tüm imkanlarını kullanmaya çalışırlar. Daha önce devletin verdiği eğitim açıklarını kapatmak maksatıyla ihtiyaç haline gelen dershaneler, 1990 ve 2010 lu yıllarda altın çağlarını yaşadılar. Dershanelerin büyük çoğunluğunun cemaatlerin eline geçmesi ve dershanelerde yetişen gençlerin bir bölümünün ülkemizin geleceğine zarar verme riskinin artmasıyla, devletimiz dershanelere önlem alarak bir dizi kanunla kapatma yada zorlaştırma yoluna gitmiştir. Halen etüt veya farklı isimlerle faaliyet gösterse de eski ismiyle dershaneler Özel okul olmadan varlığını devam ettiremeyeceğinin farkında olarak ve yasal mevzuat gidişatına bakarak, Özel okul olma yolunda tercihlerini yapmışlardır.
İlkokulda genelde tercih edilmeyen ama konular arttıkça branşlar çoğaldıkça ortaokul düzeyi ile birlikte devlet okullarının kalitesi iyice düşüyor. Bu sebeple veliler çoğunlukla ortaokulda özel okulları kolejleri tercih ediyor.
Kapaklı ve Çerkezköy’de Kolej olarak faaliyet gösteren başarılı özel okullar vardır. Gülerçin Koleji, Modern Fen Bilimleri Koleji Çerkezköy’de eğitimin kalitesini arttırırken, özellikle Kapaklı’da taşın altına elini koyarak Kapaklı ve civarında eğitim seviyesini yükselten, kalitesiyle isim yapmış Başakşehir Koleji’ni tebrik etmek gerekir.
Son zamanlarda, ofis şeklinde açılmış, yeni kolej isimleriyle karşılaşıyoruz. Ofisten içeriye girdiğimizde son sistem donatılmış görselliklerle dolu atmosfer, dikkatimizi çekiyor. Yetkili personel ile kapıda karşılanıp, açılacak okul ile ilgili bilgiler alıyoruz. Önce okulun özellikleri, etkinlikler falan filan derken, en son iş rakamsal boyuta gelince Otuz binlere yakın rakamlar dikkatimizi çekiyor.
Ortada okul yok, yer yok, ruhsat yok ama rakam var sözleşme ve vaatler var. Hayaller vaatler sözleşmeler ya sonunda Okulbank olursa? İşte bu sorunun cevabı çok önemlidir. İnsanlarımızın çabuk inanması, sormaması, sorgulamaması, atmosfere, ortama, sihirli pazarlama cümlelerine kanması gerçekten endişe vericidir. Bu konu bence çok önemli Çerkezköy ve Kapaklı’da yetkililerin bu konuyu araştırması gerektiğini düşünüyorum.
Çiflik bank olurda Okulbak olmaz mı? Olmaması dileklerimle tüm velileri uyarmak isterim.